Groot idee: sleuren of verzamelen…

Mensen die Groot Dromen (ik ben er zo een) hebben nog al eens de neiging om met hun Grote Droom ook iets te grote stappen te nemen. Oeps, en dan mis je nog wel eens essentiële puzzelstukjes en wordt het leuren en sleuren met je idee. In deze blog een inspirerend gesprek met Glenn van […]

De 10 Weken Challenge – CO2 Uitstoot Besparen Vanaf Je Bank

De uitdaging: 10 weken lang elke week 1 duurzame keuze maken in mijn bestedingspatroon. Zo maak ik impact door bewust te kiezen waar mijn geld naartoe gaat (en vooral ook waar het niet naartoe gaat). Ik stem – als het ware – met mijn portemonnee. Doe je mee?  Week 2: Een groene bank De 10 weken […]

Facilitaire Sector als gids voor Sociale Innovatie? Jazeker!

Kortgeleden werd ik door Service Management gevraagd over de stand van innovatie in schoonmaakland. Natuurlijk, robots en sensoren die ruimtegebruik meten zijn voor de hand liggende ontwikkelingen. Maar ik denk toch dat Sociale Innovatie eigenlijk de stille motor is achter de vernieuwing. En niet alleen schoonmaak, maar eigenlijk de hele facilitaire sector.K Alweer een tijdje […]

Plastic soep in Azië een “dicht-bij-je-bed-show”

In de afgelopen maanden was ik tien weken te gast in Zuid-Oost Azië.  Als duurzaamheidsgekkie voor mij een ‘safari’ met twee gezichten: wederom voelde ik me een enorme welkome gast, maar met de miljoenen andere gasten maken we er wel een puinbak van. Het goede nieuws – er komt bewustzijn, er is actie en mooie […]

Pilot HotSpotCleanLab Live

Schoonmaakinnovaties op één online platform. Op HotSpotCleanLab kun je innovaties plaatsen, liken en reviewen. Handig voor inspiratie of voor het maken van een uitvraag! Dat doen we in een pilot in samenwerking met Vereniging Schoonmaak Research! Positieve reacties, lees bijvoorbeeld het artikel in Servicemanagement: ,   

Toekomst van werk in Services: Bouw je Curriculum Illusione!

2017 sloot mooi af met een aantal geweldige rapporten over de toekomst van werk. Er kwam meer context bij het befaamde Oxford rapport* van Frey en Osborne uit 2013, waarin ze de pessimistische toekomst schetste voor (service)jobs als gevolg van robotisering. De context kwam onder andere van McKinsey, de Nationale Denktank, World Economic Forum en […]